Veelgestelde vragen van onze werknemers

 

Wil je je loonheffingskorting wijzigen? Vul dan het formulier ‘Model opgaaf gegevens voor de loonheffing’ in. Deze kan je via jouw online KoWerkt omgeving of via support@kowerkt.nl versturen.

Via deze link kan je het formulier downloaden op site van de Belastingdienst.

In jouw online portal vindt jij jouw loonstrook. Vanwege de privacy wetgeving versturen wij de loonstrook niet per e-mail aan jou. Elke dag nadat jij jouw loon hebt ontvangen staat de loonstrook klaar in de portal.

Als KoWerkt zijn wij verplicht dit in te houden op jouw eerst volgende loon betaling(en). Dit is heel vervelend natuurlijk.

Op het moment dat de deurwaarder langs is geweest, brengen wij jou op de hoogte en vertellen wij wat de gevolgen zijn voor jouw netto inkomsten. Daarnaast weten wij dat het vaak lastig is uit te zoeken hoe jij hiermee om moet gaan. Vraag het aan KoWerkt, wij helpen en adviseren jou hier graag in!

Indien de CAO NBBU van toepassing is op jouw arbeidsovereenkomst heb je recht op 25 vakantiedagen bij een 40-urige werkweek.

Indien jouw inlener valt onder een andere cao die nog meer dagen voorschrijft, dan zijn die van toepassing.

Wij hebben een vaste betaaldatum in de maand en dat is de 25ste. Valt de 25ste in het weekend of op een nationale feestdag, dan krijg jij de dag ervoor betaald.

Vakantiegeld is 8,33% van jouw bruto loon en wordt uitgekeerd in mei. Mocht jij eerder een uitbetaling nodig hebben, neem dan contact op met KoWerkt via support@kowerkt.nl.

Wij kunnen dit zeker regelen maar dit moet altijd op papier worden doorgegeven door jouw opdrachtgever.

Wat vervelend dat jij ziek bent. Indien jij ziek bent dien jij vóór 09.30 uur telefonisch of via WhatsApp KoWerkt op de hoogte te stellen.

Daarnaast dien jij jezelf ook ziek te melden bij jouw leidinggevende. Ben jij ziek? Dan ben jij verplicht om thuis te blijven.

Of jij recht hebt op doorbetaling en de hoogte en de duur hiervan hangen allemaal af van het soort contract dat jij met ons hebt. In principe staat dit in jouw arbeidsovereenkomst. Het blijft altijd een vervelende situatie en KoWerkt helpt jou graag hierbij. Aarzel niet om contact op te nemen met ons via de portal, support@kowerkt.nl of stuur ons een WhatsApp.

Deze wordt voor het einde van februari in jouw online omgeving van KoWerkt geplaatst.